Kauneussuosikkien menestystarinat
Lancôme – ranskalaista eleganssia
Klassinen ranskalaismerkki Lancôme edustaa eleganssia ja myönteistä suhtautumista kauneuteen. ”La Vie Est Belle”, elämä on kaunista, näkyy läpi koko tuotemerkin ja on myös yksi Lancômen ikonisista tuoksuista. Kun Lancôme perustettiin vuonna 1935, tuotemerkki päätti panostaa juuri tuoksuihin, joista tuli nopeasti jättimenestys. Jo seuraavana vuonna markkinoille tuotiin ensimmäinen ihonhoitotuote, Nutrix, joka kuuluu edelleen valikoimaan. Tämän jälkeen suursuosikiksi nousi vuosikymmenien ajaksi vaaleanpunainen ruusuntuoksuinen huulipuna. Ruusu, kauneuden kukka, on edelleen Lancômen symboli
Biotherm – ihonhoitoa kaikille
Biotherm sai alkunsa Ranskan Pyreneillä 1950-luvulla, kun tohtori Jos Jullien löysi hoitavan mikro-organismin vuoriston mineraalipitoisesta lähdevedestä. Tätä hoitavaa ja vahvistavaa Life Plankton -organismia käytetään edelleen kaikkien Biothermin ihonhoitotuotteiden pohjalla. Tuotemerkin suosituimmat ihonhoitosarjat Aquasource ja Blue Therapy ovat tunnettuja uudistavista ja kosteuttavista ominaisuuksistaan. Vuonna 1972 tuotemerkki toi markkinoille ikonisimman tuotteensa, Lait Corporel -vartalovoiteen, joka pehmentää ihoa ja antaa sille raikkaan sitruksen tuoksun.
Yves Saint Laurent – couture beauty
Yves Saint Laurent valloitti muotimaailman vuonna 1961 voimakkailla ja eksoottisilla luomuksillaan, jotka tuohon aikaan olivat mullistavia ja rohkeita. Jo kolme vuotta myöhemmin muotitalo esitteli ensimmäisen tuoksunsa, jonka nimi oli Y. Pelottomuus näkyi myös tuotemerkin kauneudenhoitotuotteissa, joissa nähtiin värikkäitä paletteja, voimakkaita pigmenttejä, innovatiivisia ihonhoitotuotteita ja mullistavia uutuuksia. Varhaisia kauneusklassikoita ovat tuoksut Pour Homme vuodelta 1971 ja Opium vuodelta 1978. Nyt markkinoilla on myös huippusuosittu pikkusisko Black Opium. Myös vuonna 1992 lanseerattu Touche Éclat -valokynä on yksi kauneushistorian ikonisimmista tuotteista.
Urban Decay – uskaliaita värejä
Rohkeaa, jännittävää ja naisellista on Urban Decay -meikkimerkin motto. Tuotemerkin uskaliaita, leikkisiä ja runsaspigmenttisiä tuotteita on ylistetty yli 20 vuotta. Legendaariset Naked-luomiväripaletit, palkitut eyelinerit, luomivärit sateenkaaren kaikissa väreissä, suositut luomivärin pohjustusvoiteet ja kuuluisat kasvosuihkeet ovat tehneet tästä tuotemerkistä huippusuositun meikkimaailmassa. Tuotemerkin suurin menestystarina on All Nighter Setting Spray, joka saa meikin kestämään koko illan.
Kiehl’s – luonto kohtaa tieteen
Kiehl’s aloitti toimintansa vuonna 1851 apteekkina New Yorkin East Villagessa, missä tuotemerkki toimii yhä tänäkin päivänä. Merkki tarjoaa luonnollisia ja tehokkaita ihonhoitotuotteita, joissa luonnon ainesosat yhdistyvät tieteelliseen tutkimukseen.Tuotemerkin suuri läpimurto tapahtui 1920-luvulla Original Musk Oilin myötä, joka on edelleen merkin nimikkotuoksu. 1960-luvun alussa lanseerattiin ikoniset Calendula Herbal-Extract Toner, Lip Balm #1 ja Ultra Facial Cream, jotka ovat siitä lähtien olleet merkin suosituimpia tuotteita. Myös kymmenenvuotias Midnight Recovery Concentrate -kasvoöljy, joka antaa upeaa hehkua iholle, on yksi Kiehl’sin menestystuotteista.