
Maailman parhaat ihonhoitotuotteet
K-BEAUTY
15 leikkisää vaihetta Sheet mask, BB-voide, CC-voide, hauskat kasvonaamiot ja etanaseerumi ovat kaikki lähtöisin Etelä-Koreasta. K-Beauty on tullut tunnetuksi kitsch-pakkauksistaan ja erikoisista ainesosistaan – ja etenkin monivaiheisista ihonhoitorutiineistaan. Keskivertokorealainen käyttää joka päivä lukuisia eri ihonhoitotuotteita, jopa 10–17. Tasainen ja superheleä niin kutsuttu ”glass skin” on ihanneiho Etelä-Koreassa. Sen saavuttamiseksi vaaditaan lukuisia tuotteita, joita kerrostetaan toistensa päälle.
N-BEAUTY
Luonnollisia superainesosia Pohjoismainen kauneus tai ”scandi-beauty” on tunnettu maailmalla raikkaan luonnollisesta ilmeestä. N-beautyssa käytetään vain vähän tuotteita, jotka sisältävät arktisia ainesosia metsistä, järvistä ja tuntureilta. Keskiössä on terveellinen ja maanläheinen rutiini. Happipitoinen jäätikkövesi sekä antioksidantti- ja vitamiinipitoiset supermarjat ovat esimerkkejä niistä ainesosista, jotka juuri nyt tekevät ruotsalaisista, norjalaisista, suomalaisista, tanskalaisista ja islantilaisista tuotemerkeistä trendikkäitä.
J-BEAUTY
Tiedettä ja rutiineja Japanissa käytetään eniten rahaa kaudenhoitoon henkilöä kohden koko maailmassa. Japanilaiset osaavat ihonhoidon salat! J-beauty edustaa tiedettä, tekniikkaa, perinteitä ja tehokkuutta edistyneiden ja tuloksia tuottavien tuotteiden avulla. Japanilaiseen ihonhoitoon liittyy esimerkiksi rutiineihin yhdistettäviä kasvohierontoja, ja se edustaakin kauneusmaailman ehdotonta aatelia. Japanilaiset kauneudenhoitorutiinit pyrkivät ensisijaisesti suojaamaan ja uudistamaan ihoa jo syntyneiden ihovaurioiden korjaamisen sijasta.
A-BEAUTY
Luonnonmukaista ja helppoa Australialainen kauneudenhoito on mutkatonta, ja siinä hyödynnetään luonnollisia tuotteita less is more -filosofian mukaisesti. Kasvipohjaiset kotimaiset ainesosat (jotka ovat mielellään luonnonmukaisia) hoitavat homman ilman, että aikaa, resursseja tai rahaa menee hukkaan. ”Down Under” -tuotteet ovat usein monivaikutteisia ja helppokäyttöisiä, mikä selittää niiden suosiota kauneudenhoidosta kiinnostuneiden keskuudessa kaikkialla maailmassa.